Operace diastázy přímých svalů miniinvazivně

Přímý sval je párový sval jdoucí od mečovitého výběžku, hrudní kosti a žeber ke stydké kosti. Mezi svaly je tzv. linea alba, vazivový pruh, tlakem na tuto dojde k rozestupu a oslabení, podobně jak když se roztáhne potravinová fólie. Nejčastější příčinou diastázy je těhotenství (tlak zevnitř), může ji ale způsobit i tlak zvenčí - přibývání na váze, nesprávné cvičení nebo některé sporty. Diastáza se projevuje vyklenováním břicha při zátěži nebo vstávání, ne zřídka je patrná i v klidovém stavu.

Přímé břišní svaly tvoří opěrný systém zad, diastáza tedy může způsobit i bolesti zad či bolestmi břicha. Pacient s diastázou má velmi často špatné držení těla. Tam, kde selhaly konzervativní postupy léčby diastázy (zejm. posilovací cviky), se může přistoupit k operačnímu řešení. Běžné operační řešení dříve zahrnovalo tzv. otevřenou operaci, tedy ránu od pupku po mečovitý výběžek s následnou viditelnou jizvu o velikosti přibližně 15–20 cm. Taková operace s velkou otevřenou ránou má mnohá rizika, velkou pooperační bolestivost, delší pooperační hospitalizaci (7–10 dnů) a pomalou rekonvalescenci.

Naše klinika, jako jedna z prvních v ČR, nabízí miniinvazivní řešení tohoto problému. Operace se provádí laparoskopicky zkušeným operatérem, tedy jedná se o rychlý zákrok s minimálním estetickým dopadem stran jizev (pouze 4 malé jizvy pro vstup operačních nástrojů), krátkou hospitalizací (cca 3 dny). Díky laparoskopickému zákroku je umožněna časná rehabilitace a pacient se tak velmi brzy vrací k běžnému životu.

Parametry výkonu:
Délka operace: 30 minut